6/6/2006
sosyalizm nedir?
SosyaLizm Nedir?
Sosyalizme inananlar, üretim araçları üzerindeki özel mülkiyetin kamu mülkiyetine geçmesi ile tüm sorunların çözümleneceğini iddia etmiyorlar. Sosyalizm, ne şeytanları meleğe dönüştürecek, ne de cenneti yeryüzüne indirecektir. iddia edilen şey, sosyalizmin kapitalizmin büyük kötülüklerine çare bulacağı, sömürüyü, sefaleti, güvensizliği, savaşı ortadan kaldıracağı ve insanlar için daha büyük bir refah ve mutluluğun kapılarını açacağıdır.
Sosyalizm, kapitalizmin yırtıklarınını yamanarak düzeltilmesi değildir. Sosyalizm, devrimci bir değişme, toplumun büsbütün farklı bir çizgide yeniden kurulması demektir.
Bireysel kar için bireysel çaba yerine, ortaklaşa yarar için ortaklaşa çaba olacaktır.
Kumaş, para kazanmak için değil, insanlara giysi sağlamak için yapılacaktır, bütün öteki mallar da öyle.
Kullanım için yapılacak planlı üretimin, herkese, her zaman iş sağlayacağı bilinmesi ile, insanların içindeki ekonomik depresyon, işsizlik, yoksulluk ve güvensizlik duygusu kaybolacak, bunun yerini beşikten mezara kadar ekonomik güvenlik duygusu alacaktır.
Kar peşinde koşanların, fazla mallarını satabilecek ve fazla sermayelerini yatırabilecek dış pazar avcılığından doğan emperyalist savaşlar son bulacaktır, çünkü artık ne fazla mal ne de fazla sermaye olacak, ne de gözünü kar hırsı bürmüş sermayeciler. gerçi ben "dış" kelimesine tamamen karşıyım zaten. Dünyada ülkelerden değil de tek bir ülkeden bahsetmek gerektiğine inanıyorum.
Üretim araçları özel ellerde olmadığı için toplum, artık işverenler ve işçiler diye sınıflara bölünmeyecektir. bir insan başkasını sömürmeyecek, onun emeğinden kar sağlamayacaktır.
Kısacası, ülke bir avuç insanın malı olmaktan çıkacak ve bütün halkın malı olacaktır ve %100 halk tarafından yönetilecektir.
Şimdiye kadar Sosyalizmin ancak bir yanını, ülkenin halkın malı oluşunu yani üretim araçlarının kamunun mülkiyetinde bulunmasını ele aldık. Şimdi tanımın ikinci kısmına gelelim; ülkenin yada üretim araçlarının "halk yararına halk tarafından yönetilmesi" kısmına. bu nasıl başarılacaktır. Bu sorunun karşılığı, merkezi planlama iledir. Üretim araçlarının kamu mülkiyetinde olması, sosyalizmin nasıl bir temel özelliği ise merkezi planlama da öyledir.
Bütün ülke için merkezi planlamanın güç bir iş olduğu besbellidir. Bu, o denli güç bir iştir ki, kapitalist ülkelerdeki pek çok kimse [özellikle üretim araçlarını ellerinde bulunduranlar ve kapitalizmi mümkün olan düzenlerin en iyisi sayanlar] bu merkezi planlamanın yürümeyeceğinden çok emindirler. Onlara göre, "bir avuç insan, bütün halkın faaliyetlerini başarılı bir biçimde planlamak, yönetmek ve hızlandırmak için gerekli bilgiye, görüş gücüne ve kavrayışa sahip olamaz.."
Pekala, merkezi planlama mümkün değil midir gerçekten? 1928 yılında öyle bir şey oldu ki, planlama sorunu bir tahmin işi olmaktan çıktı ve ayağı yerde bir konu halini aldı. 1928 yılında SSCB ilk 5 yıllık planını yaptı ve ardından ikincisi ve üçüncüsü geldi, hem de başarıyla tamamlandı. Daha sonraki yıllarda II. Dünya Savaşı ve SSCB'nin yanlış politika izlemesi ve başka nedenlerden dolayı Sovyet Sosyalizmi pek başarılı bir yol izleyemedi. ABD ile rekabete girmeye çalışması, bütçenin yarısının askeriyeye ve savunmaya harcanması, fabrikalarda eski teknolojilerin kullanılmaya devam edilmesi, tarıma yeteri önem verilmemesi, ağır sanayiye çok önem verilirken tüketim maddeleri sanayisine fazla önem verilmemesi, ve hepsinden önemlisi kendi kendine yetme politikasını izlemek istemesi sebebiyle Sovyet Sosyalizmi başarılı olamadı ve 90larda yıkıldı. SSCB'nin yıkılmasında yukarıda söylediğim faktörlerin hepsinin etkisi olmuştur ama dediğim gibi en önemlisi kendi kendine yetme politikasını izlemesi olmuştur. Böylece kendini dışarıya kapamış, teknoloji ve bilgiyi içeriye transfer edememiş, gerekli hammaddeleri temin edememiştir. Benim her zaman dediğim gibi, Sosyalizm ülke çapında gerçekleştirilecek bir iş değildir, gerçekleşse bile bu gerçekten çok zor olacaktır. Ancak ABD gibi zengin topraklara sahip bir ülke tek başına Sosyalizme geçerse belki başarılı olabilir. Ama yine de dünya çapında bir Sosyalizm büyük insan kitlelerinin mutluluğunu getirecektir. Kapitalizm nasıl dünya çapında bir sistemse ve " sözde başarılıysa (sermaye sahiplerine göre) " Sosyalizm de Dünya çapında gerçekleşirse başarıya ulaşılacaktır.
Sovyetlerin bu işi yaptığını söyledik, kalabalık bir ülkede 1928lerin teknolojisiyle bu işi gerçekleştirdiler. Peki bunu nasıl yaptılar? Öncelikle planın bir amacı olmalıdır. Kapitalist toplumda tüm teşebbüslerin amacı, sahiplerine yada ortaklarına maddi kar ve kazanç sağlamaktır. Sosyalizmde ise amaç tamamen farklıdır. Kar sağlayacak ne mal sahibi, ne de ortak vardır. Maddi kar ve kazanç düşüncesi diye bir şey yoktur. Hedef alınan tek amaç, uzun vadede, bütün toplumun azami refahı ve güvenliğidir. Tabi aslında amaçtan daha önemli olan şey amaca ulaşmanın yöntemidir. Bilmek istediğimiz şey, istenilen hedefe ulaşmak için ne gibi bir politikanın benimsenmesidir. Bu iş SSCB'de Devlet Planlama Teşkilatının (Gosplan) işidir. kimin, neyin, nerede ve nasıl olduğu, yani her şey bu kurul tarafından saptanır. Ülkenin doğal kaynakları nedir? Ne kadar çalışabilir işçi vardır? Ne türde kaç fabrika, maden ocağı, iş yeri, çiftlik vardır ve bunlar nerelerdedir? Geçen yılki üretimleri nedir? Ek malzeme, hammadde ve işçi verilirse üretimleri ne olur? Daha fazla demiryoluna ve limana ihtiyaç var mıdır? Bunlar nerelerde yapılmalıdır? eldeki olanaklar nelerdir? Nelere gereksinme vardır? SSCB'nin geniş toprakları üzerindeki her kurumdan ve her kuruluştan, her fabrikadan, çiftilkten, okuldan, tiyatro ve sanat merkezlerinden v.s'den şu sorulara yanıtlar istenir. Geçen yıl ne yaptınız, bu yıl ne yapıyorsunuz, önümüzdeki yılki tahmininiz nedir? Ne gibi yardıma ihtiyacınız var, ve başka yüzlerce soru. Bütün bu bilgiler, Gosplan'ın bürolarına akar ve orada uzmanlarca toplanır, düzene sokulur, yoğrulur. O zamanki haliyle, dünyanın en iyi donatılmış ve en geniş daimi istatiksi araştırma merkezidir. Şimdi internet denen bir olay da var, Network ağları var, verilerin akması ve planlama işi çok daha kolaylaşacak, üstelik kaliteli bilgisayarlarla ülkenin/dünyanın dört bir yanından gelen veriler çok hızlı şekilde işlenebilir.
Planlama süreci kısaca şöyledir;
Gosplan'a bilgi akar
Taslak plan yapılır
Bu plan hükümete sunulur
Beğenilirse onaylanır, beğenilmezse öneriler yapılır ve Gosplan'a geri gönderilerek değiştirmeler yapılır.
Daha sonra bu plan halka sunulur. [işte size gerçek demokrasi, plan halk tarafından da onaylanmalı, onaylanmazsa düzeltiliyor, giriş bölümünde dediğim gibi, herkes Internete sahip olursa, bu planın halk tarafından onaylanması çok daha kolaylaşır.]
Halk da önerilerini sunar ve plana son hali verilir.
Son olarak tekrar hükümete gider, beğenilirse SSCB yüksek Sovyet'ine gider ve uygulanmaya konur.
Görüldüğü gibi, erişelecek hedefin planı, tepeden inme değildir. planda işçiler ve köylüler de dahil tüm halkın da sesi yer alır.
Bu arada şunu belirteyim ki, 1929 yılındaki ekonomik bunalımına çoğu zaman bir dünya ekonomik bunalımı denir. Üretim felce uğraması ve onunla birlikte gelen işsizlik ve halk kitlelerinin sefaleri, tek bir ülke dışında dünyanın her tarafına bulaşıcı bir hastalık gibi yayıldı. SSCB'nin sınırlarına dayandığı halde burda durmak zorunda kaldı. Ruslar, Sosyalist planlı ekonominin ördüğü setlerin arkasından güvenlik içindeydiler. Çünkü her şeyi planlamışlardı ve benim eleştirdiğim dışa kapanması nedeniyle dıştan gelen bu etkiye karşı koymuştu. Gerçi dışa açık olsaydı da fazla etkilenmeyeceğinden eminim.
Sosyalizmin hayatımızdaki etkisi ne olacaktır?
Sosyalizm, her şeyi, en yetkin, en olgun hale getirmeyecektir. Hemen bir cennet yaratmayacaktır. İnsanlığın yüz yüze olduğu bütün sorunları çözümlemeyecektir.
Sosyalistler, sosyalizmin, sadece, insanlığın belirli gelişme aşamasındaki belirli sorunları çözümleyeceğini bilirler. Bundan daha fazlasını iddia etmezler. Ama bu kadarının bile hayat düzenimizi geniş ölçüde düzelteceğine inanırlar. Ortaklaşa sahip olunan üretici güçlerin bilinçli ve planlı bir şekilde geliştirilmesiyle sosyalist toplum, kapitalist düzende ulaşılabileceğinden çok daha yüksek düzeyde bir üretime ulaşacaktır. Sosyalizm, kapitalist yetersizliği ve israfı ortadan kaldıracaktır, özellikle gereksiz depresyonlarda görülen para israfını, işsiz adam israfını ve boş duran makine israfını. Uluslararası barışın kurulması yoluyla, kapitalist savaşlardaki büyük insan kaybını da ortadan kaldırır. Teknik gelişmeyi hızlandırır ve kar sağlamayı ilk ve en önemli amaç sayan kapitalizmin önüne çıkardığı engellerden arınan sosyalist bilim, büyük atılımlar yapar. Üretimdeki artış, mal miktarını çoğalttıkça, herkesin hayat düzeyinde bir yükselme olur.
Kapitalizmin propagandacıları, bizi, Sosyalizmin, özgürlüklerin sonu demek olduğuna inandırmaya çalışırlar. Oysa gerçek tam tersidir. Sosyalizm, özgürlüğün başlangıcıdır. Sosyalizm, insanlığa en büyük acıları veren kötülüklerden kurtulmak demektir; ücret köleliğinden, sefaletten, toplumsal eşitsizlikten, güvensizlikten, ırk ayrımından, savaştan kurtuluş demektir.
Sosyalizm, gerçekleşmeyecek bir düş değildir, toplumsal evrim sürecinde ileri bir adımdır ve gerçekleşme zamanı çok yaklaşmıştır..
www.kizil.org 'dan alıntıdır
Kategori: (sosyalizm) :: Yorum yaz!
:: Arkadaşına Gönder!
Yazan: isimsiz | Konu: ........ | Tarih: 2009-09-02 16:43:05
Yazan: zihinbirligi | Konu: lilimarlen | Tarih: 3/7/2006
Arkadaşım AVRUPA MALI olabilir fakat insan ÜRETİMİDİR :=) Bişey daha.. inancı izm'lerle kaybolacak , azalacak veya bitecekse , o zaman müslüman olmasınında bir anlamı olmadıgını düşünüyorum
...................................
Sana katılıyorum zihinbirliği izm'ler kişinin inancını zedeliyorsa sağlam bir islami altyapısı yok demektir. Allah üretimi varken kul üretimi ne oranda itibar görür? Sana bu düşünceleri veren Allah; sosyal adaleti, eşitliği düşünmemişmidir acaba?
Bağlantı:: ::
Yazan: sosyalistkawa | Konu: korkulan sosyalizim | Tarih: 2009-08-28 04:26:51
önce insan vardı ilkesi bence herşeyi acık ve net ortaya koyuyor onun içindirki insanın toplumun egemen olduğu halk iradesinin hakim olduğu bir yönetim şekli olan sosyalizim sizleri korkutuyorsa sizin müslümanlığınızı yok sayacak korkusu varsa burda bir yanılma var demektir oysa sosyalizimde dinleri yasaklayan bir görüş yok tam tersine herkesin özgürce ibadedine müsade var temeli özgürlük ve hakça paylaşım olan bir yapıyımı yoksa sermaye sahibine modern köle olmak yada burjuva, faşizan, yapıya yandaş olmakmı inandığınız özgürlük.inanışınıza saygım var yoktan birşeyin var olamayacağına bende inanan biriyim. işte bu noktada kendinize bir soru sorun yedi yıldızlı bir otelde tatil yapanmı sizmi dahayakınsınız bilinmeyen korkuya.sosyalizimde bütün halklar kardeştir ve tamamı proleterdir.sosyalizimden korkulmaz tam aksine sahiplenilir.
Bağlantı:: ::
Yazan: gerçek sosyalist | Konu: sosyalizm!!! | Tarih: 2009-06-30 02:41:01
-sosyalizm adının geçtiği yerde herhangi bir din adının geçmesi olağan dışı ve saçmadır çünkü sosyalizmde din yoktur. herkes istediğine inanabilir.bu bilgilere dayanarak burda dinin tartışılması bile boştur.
- sosyalizmde karşınıza aldığınız kişinin ne türk ne kürt ne ingiliz ne müslüman ne hristiyan ne musevi ne ateist olduğu önemli değildir.karşınızdaki insan mı değil mi? ilk öncelik verilen şey budur.
-bazı insanlar açlıktan ölürken bazılarının afedersiniz altın tuvaletler kullanması adaletsizlik değil midir? bu bile sizi düşündürüyorsa sosyalizme inanabilirsiniz demektir.
-herhangi bi ülkede bi savşta küçücük bi çocuğun öldürülmesini izleseniz veya gözlerinizin önünde açlıktan öldüğünü görseniz ilk aklınıza gelen şey ona üzüldüğünüz müdür yoksa bu çocuk hangi dinden hangi milletten midir? bu sorunun cevabıda size sosyalizme inanabileceğinizi gösterir.
Bağlantı:: ::
Yazan: devrimci | Konu: sosyalizm | Tarih: 2009-05-13 13:06:40
bana göre dünyadakien mantıklı fikirlerden biri biri neden yiyip içerken diğeri ona baksın ve onun elinin altında köle gibi çalışsın her insanın bir gururu vardır.o t.c. vatandaşı belki zengin olabilir yada kendini kapitalizme kaptırmış ve köle gibi çalışan ve bunu kandi beynine yerleştirmiş. ama bunu başka birinin beynine yerleştiremeyecektir.yaşasın halkların kardeşliği yaşasınsosyalizm.
Bağlantı:: ::
Yazan: isimsiz | Konu: ilginçsiniz... | Tarih: 2009-04-16 14:28:25
ben daha 17 yaşında bi gencim.annem sosyalist ama sizin gibi dine karşı kötü tutumlarda bulunmuyor.sosyalizm üzerine araştırma yapmak istedim ve herkesin yorumlarını okudum.ve sosyalizmi deniz gezmişi anlatan bir çok kitap okudum ama hiçbirinde dine karşı bir suçlama görmedim.eğer eşitlik isteniyorsa bu dini yok saymakla olmaz.siz değilmisiniz avrupa dev. kınayan peki hiç düşündünüz mü onların nasıl bi arada kaldıklarını dinleri sayesinde ama herkesin inancı kendisine.madem eşitlikse din.dil.ırk ayrımı yapmadan ve bu konular üzerinde yorum yapılmadan fikrinizi savunlamalısınız..sosyalizm çok güzel bişey..ama lütfen eşitlik olsun derken canlara kıymayalım artık bilgi çağındayız..basın yayın yoluyla fikirilerimizi savunalım..sosyalizmi savunuyorum ve savunmayada devam edicem ama eğer bi gün burda okuduğum yorumlar gibi kurulucaksa sosyalızm bırakın üç fidanın düşüncelerini ve sevgilerini sadece içimizde yaşatalım.. benim gibi sosyalızmı yeni öğrenen gençelere böyle örnek olmayın saygılarımla...(belki yaşım küçük diye kimse umursamıycak yorumumu ama olsun.bizim küçüklerinde bazen büyüklere öğreticeğimiz şeyler olabilir)
Bağlantı:: ::
Yazan: DEVRİMCİ | Konu: DENİZLER ÖLMEZ | Tarih: 2009-04-15 20:06:56
BÜYÜK AMAÇ UĞRUNA ÖLMEK YAŞAMAK DEMEKTİR... YAŞASIN DENİZLER. YAŞASIN SOSYALİZM. YAŞASIN DEVRİMCİ ERLER....
Bağlantı:: ::
Yazan: DEVRİMCİ | Konu: DENİZLER ÖLMEZ | Tarih: 2009-04-14 19:08:58
BİR AMAÇ UĞRUNA ÖLMEK ÖLDÜRMEKTEN DAHA ŞEREFLİ VE DAHA ONURLUDUR YUSUFUNDA DEDİĞİ GİBİ BİZ DEVRİMCİLER ŞEREFİMİZLE BİRKERE ÖLECEĞİZ AMA BİZİ ÖLDÜREN FAŞİSTLER ŞEREFSİZLİKLERİYLEN ONURSUZCA HERGÜN ÖLECEKLER YAŞASIN SOSYALİZM YAŞASIN DEVRİMCİ GENÇLİK
Bağlantı:: ::
Yazan: DEVRİMCİ | Konu: DENİZLER ÖLMEZ | Tarih: 2009-04-14 18:57:51
BİZLER DENİZLERİN EKTİĞİ DEVRİM TOHUMLARINI YEŞERTİP GELECEK NESİLE SAĞLAM BİR AĞAÇ BIRAKACAK DEVRİMCİ ERLERİZ FAŞİSTLER UNUTMASINKİ ÖLMEK ÖLDÜRMEKTEN DAHA ŞEREFLİ VE DAHA ONURLUDUR YUSUFUNDA DEDİĞİ GİBİ BİZ DEVRİMCİLER ŞEREFİMİZLE BİRKERE ÖLECEĞİZ AMA BİZİ ÖLDÜRENLER ŞEREFSİZLİKLERİYLE ONURSUZCA HERGÜN ÖLECEKLER
Bağlantı:: ::
Yazan: NoleafClover | Konu: Sosyalizm | Tarih: 2009-04-06 14:30:05
Kapitalis sistemin sonunun geldiği bu günlerde çok daha iyi anlaşılmaktadır. Yaşanmkat olan kriz tamamen kapitalizm in bir sonucudr. Para hırsının, savaşların, sömürünün, burjuvazinin vs... İnsanlar sosyalizmden başka bir kurtuluş yolunun olmadığını elbet bir gün anlayacaktır. Bu günkü koşullarda da sosyalizmin gerçekleşebilmesi için devrim yapılması şarttır. Ve biz bunu başaracağız. Yaşasın devrim, yaşasın sosyalizm.
Bağlantı:: ::
Yazan: rüveyda | Konu: sosyalbilmem ne | Tarih: 2009-04-05 02:43:09
ne saçma sapık konuşmuşsunuz arkadaşım ne olduğunuz belli değil.hele serpil senin karşıma çıkmanı isterdim.müslüman mümin olur komünist sosyalist cart curt olmaz...kandırmayın insanı yalancılar
Bağlantı:: ::
Yazan: devrimcibyn | Konu: devrimcilik suç vs. değil | Tarih: 2008-12-21 16:50:15
biz dewrimciler sadece insanlara eşit dawranılmasını istiyoruz.emperyalizme sömürülmeye karşıyız devrimci deniz gezmişe gelince o sırf bu vatanını korumaya çalıştığt için,insanlara eşit dawranılmasını istediği için, haksızlıklara diğer güçlüler tarafından sömürülmeye karşı çıktığı için we diğer bütün iyi niyetleri başka güçler tarafından we akılları almadığı için hain ilan ettiler we üzülerek söylüyorum ki astılar ama ben we diğer dewrimci arkadaşlarım onun soyunu sürdüreceğiz SAĞ YANIMIZ HALKIMIZA OLAN SEWGİ WE SOL YANIMIZDA DEWRİMCİ DENİZ GEZMİŞE OLAN SONSUZ SEWGİMİZ
Bağlantı:: ::
Yazan: TeKYoLSoSYaLiZm | Konu: SosYalizm | Tarih: 2008-11-22 13:33:30
"Sosyalizm'in kültür emperyalizmi(!)" insana, emeğe, emeğin değerine ağırlık vermesi ve bu değerlerin kavranması için vardır.
Sosyalist kültürde sömürüye karşı, modern köleliğe karşı sosyal adalet kavramları öğretilir.
Sosyalizmin insanı dinden uzaklaştırdıgını iddia edenler bırakın artık çamur atmayı.
Sosyalizmin veya komunizmin dinlere karşı olduğu ve ateizmi savunduğu insanların gerçekleri görüp bunları seçmelerini önlemek için uydurulmuş tarihi bir palavradır..Sosyalizm ve komunizm ne dine karşıdır ne de ateizme..sosyalizm we komunizm de inançlar serbesttir..
İsrail ve Amerika ile doğrudan bağlantısı olan masonik vatan hainleri paraları olduğu için 'vatansever', Deniz Gezmiş gibi vatanseverler ise Amerikan askerlerini İstanbul'a ayak bastığı için dağa kaldıran ve insanların eşit bir şekilde yaşamasını,yoksulların da insanca yaşamasını istediği için 'vatan haini' olarak adlandırılır ve idam edilir.
Sosyalizme karşı olanlar bir nevi gerçek vatanseverleri idam ettiren onlara vatan haini diyen asıl vatan hainlerinin ve ülkenin huzurunu istemeyenlerin yanında demektir.
***Devrim hırçın dalgalarla boğuşan gemiye benzer.Uzaktan bakanlar o geminin batacağını sanırlar ama bilmezler ki o gemi çok DENİZ GEZMİŞ...***
Bağlantı:: ::
Yazan: ...İNADINA İSYAN İNADINA SOSYALİZM... | Konu: BENİM GÖRÜŞÜM BU ARKADAŞ | Tarih: 2008-11-20 20:48:13
ADIM IRMAK bayanım,türküm,müslümanım we bu konudada kendi çapımda oldukça bilgiliyim.şunu söylemek istiyorum bende deniz gezmişleri tutuyorum ÇÜNKÜ ONLAR BİZİM İYİLİĞİMİZDEN BAĞIMSIZLIĞIMIZDAN BAŞKA BİRŞEY İSTMEDİ BİZ DEWRİMCİLER AMERİKA EMPERYALİZME KARŞIYIZ OKADAR :
"Paran yoksa öl" diyebilmiş bir piyasa düzeni savunuculuğunun gençliği isyan ettirmesine kimse şaşıramaz. Gençliğin bu düzeni ortadan kaldıracak bir devrim istemesi haktır.
Denizler böyle bir gidişi gördükleri gibi ona karşı mücadele ettikleri için hedef haline geldiler"diyorum ama BU YOLDA LÜTFEN CAN YAKMAYIN
AYRICA BAYAN ARKADAŞLARIN DA EZİLMELERİNİ İZTEMİYORUM KİMSENİN EZİLMESİNİ İSTEMİYORUM TÜRKİYEDE BENCE NE OLURSA OKUYUN BAYANLAR LİSE ÜNWRSTE AMA EN Z LİSE OKUYUN DERİM AKLINIZI BAŞINIZA TOPLAYIN BU ÜLKE BAĞIMSIZ ÜLKE WE ÖZGÜRÜZ BAĞIMSIZIZ EWELALLAH KİMSEYE MUHTAÇ OLMAYIN ÇALIŞIN KENDİ PARANIZLA HAYATINIZI YAŞAYIN AMA KESİNLİKLE İYİ YÖNDE.KÖTÜ ALIŞKANLIKLAR (UYUŞTURUCU GİBİ)EDİNMEYİN
DENİZ GEZMİŞİ WE ARKADAŞLARINI,AHMET KAYA'YI,GRUP YORUMU,DEWRİMCİ ARKADAŞLARI BİDE ATATÜRKÜ SEWİYORUM NEOLUSA OLSUN SİZ CAN YAKMAYIN CAN YAKANADA İZİN WERMEYİN BİZİM GİBİ DEWRİMCİLERE EŞKIYACILIK ASLA YAKIŞMAZ.Tam bağımsız ve gerçekten demokratik Türkiye'yi kumak için BURDAYIZ AMA DİNİMİZİDE UNUTMAYALIM.
Bağlantı:: ::
Yazan: devrimci | Konu: sosyalizm | Tarih: 2008-09-08 18:23:59
SOSYALİZME DİL UZATAN ASALAKLAR O KÜÇÜK BEYİNLERİNİZE ŞUNU SOKUN ''SOSYALİZM KAZANACAK'' FAŞİST DÜZENLE YÖNELTİLMEYE ÇALIŞILAN BU DÜZEN DEGİŞECEK
Bağlantı:: ::
Yazan: T.C. VATANDAŞI | Konu: BU ÜLKE BİZİM | Tarih: 2008-07-28 15:00:14
SOSYOLİZM'İ VE HEMEN HEMEN BÜTÜN YORUMLARI OKUDUM.. VE BU YORUMLARIN HİÇ BİRİNE KATILMIYORUM. T.C. DOĞMUŞ VE ALLAHIMA ŞÜKÜRLER OLSUN Kİ MÜSLÜMANIM AMA SAĞCI DEĞİLİM BİZİM HALKIMIZ CUMHURİYETLE YÖNETİLİYOR VE YÖNETİLMEYEDE DEVAM ETMELİ DİYE DÜŞÜNÜYÜYORUM. NEDEN Mİ GEÇMİŞİ TARİHİ DÜŞÜNÜN NE KANLAR DÖKÜLDÜ BU VATAN İÇİN NE ANALAR AĞLADI NE CANLAR YANDI UNUTMAYIN BUNLARI ARKADAŞLAR. TUTDURMUŞUNUZ SOSYOLİZM EŞİTLİKTİR HALKIMIZ EŞİT ŞARTLAR ALTINDA YAŞAYACAK BU EŞİTLİĞİ BÖLEMİ SAĞLAYACIĞINIZI DÜŞÜNÜYORSUNUZ BIRAKIN ARKADAŞLAR BU İŞLER BÖLE OLMAZ. HAYATTAN BİR TAKIM BEKLENTİLERİNİ BULAMAYAN İNSANLAR ÇIKMIŞ VE BİR KAÇ FİKİRLE SOSYOLİZMİ GÜNDEME GETİRMİŞ EĞER BUNA İNANMAYA VE DESTEKJLEMEYE DEVAM EDERSENSENİZ BİR İÇ SAVAŞ ÇIKARTIP MİLLETİMİZİ MİLETİMİZE KIRDIRACAKSINIZ BUNUN YOLU BU DEĞİL. BİRİLERİ ÇIKIP KÖPEK GİBİ ÇALIŞMIŞTIR MAL MÜLK PARA YAPMIŞ ONU ÇOCUKLARINA BIRAKMIŞ BABADAN OĞULA GEÇEN BİR SERVET.İNSANLAR OKUYARAK BİLİNÇLİ OLUR VE YARATICILIĞI ARTAR. ÇALIŞARAK KAZANIR GELLİŞTİRİR. HAYATTAN BİR BEKLENTİSİ OLMAYAN İNSANLARDA KENDİNİ GELİŞTİRMEYEN İNSANLARDIR BU İNSANLAR SÜRÜNMEYE MAHKUMDUR İLK BAŞTA KEDİSİ İÇİNDE DAHİL BİR ŞEYLER YAPMAMIŞ OLANLARDIR BU İNSANLAR İÇİN YAPILACAK BİR ŞEY YOKTUR. MADEM BUKADAR AKILLISINIZ KURUN PARTİNİZİ ALIN HALKINIZI ARKANIZA İŞTE SOSYOLİZM BUDUR VE BUNDAN SONRA HAKLIMIZ BÖLE YÖNETİLECEK DİYİN O ZAMAN BİZLERDE HALK OLARAK ARKANIZDA OLURUZ SİZİ BAŞA GETİRİZ. BENDE ŞU ANKİ DEVLETİMİZDEN MEMNUN DEĞİLİM. AMA BU SOSYOLİZMİ BU ŞEKİLDE GÜNDEME GETİRMEK YANLIŞ. SİZİN GİBİ DÜŞÜNEN İNSANLAR BULACAKSINIZ BELKİ ONLARLA BAŞLAYACAKSINIZ SONRA 100 LEN 1000 LER 10 000 LER BELKİDE 100 000 LER HADİ 1.000 000 OLUN AMA YETER Mİ BİZ 75 000 000 MİLYON NUFUSA SAHİP BİR ÜLKEYİZ, BU ŞEKİLDE GRUPLAŞMALAR YETECEK SANIRSINIZ VE İSTEKLERİNİZİ GÜNDEME GEÇİRMEYE KALKACAKSINIZ İŞTE KALKTIĞINIZ AN BAŞINIZA ÇOKECEKLER YOK YERE CAN YAKIP KAN DÖKECEKSİNİZ HALKIMIZIN HALKI YOK ETMESİNE SEYİRCİ EDECEKSİNİZ CANLAR YAKIP ANALAR AĞLATACAKSINIZ AMACINIZ BU MU BUNUN MU PEŞİNDESİNİZ AKLINIZI BAŞINIZA TOPLAYIN EĞER GERÇEKTEN HALKI DÜŞÜNÜYORSANIZ DÜŞÜNCELERİNİZİN SAÇMALIK OLDUĞUNU ANLARSINIZ....
Bağlantı:: ::
Yazan: ilgilendirmez | Konu: marx | Tarih: 2008-07-22 17:55:26
Yorumları okurken kral marxla ilgili yazıyıda okudum ve bu sözleri kınıyorum ben ülkücü değilim ama şuna inanıyorum ki insanların inancını sorgulamak kimseye düşmez.Ben müslüman ve Allah'a sonuna kadar inanan biri olaraktan bu tümceleri yazıyorum ki yüce rabbimizi sorgulamak kimseye düşmez biz onun sadece aciz bir kuluyuz.
kral max a cevap
inancınız yada inançsızlığınız size aittir.yeri göğü yaratan Allah sizide yaratmıştır.bu ne kendini bilmezliktir ki ona bu şekilde sövr gibi cevap veriyorsunuz.siz uçan kuşu gördüğünüzde uçak yapmayı aklınıza getiriyorsanız size o aklı veren Allah sizin öyle düşünmenizi istediği için öyle düşünüyorsunuz he şunuda bilin ki annesinin karnında ölen bebek dünyada yaşayan insanların kaderini belirler ve o ölen yüce rabbimiz Allah'ın kuludur.Dünyada hiçbir günah işlemeden masum şekilde Allah'ın yanına gitmiştir.O masumun da kulu denemk için göndrilip gönderilmediğini sadece Allah bilir.Siz belki bu yoruma şöyle bir cevapta yazabiliriz diye düşünmektesiniz ve belkide bunu yazacaksınız.Bir insanın intihar ettiğini ve bu kişinin kaderini kendisini belirlediğini söyleyeceksiniz.bende size hazır cevap:"yüce kuran-ı ker'im de bu olay açıkça belirtilmiş ve denmişki Allah'ın verdiği canı Allah'tan başka kimse alamaz diye."kendi canına kıyan insan zaten cehennem e gidecektir.Bu da kuran-ı kerim de belirtilmiştir.Kendi canına kıyan insanın ne yaparsa yapsın cehenneme gideceği belirtilmiştir.Size son olarak birşey diyeceğim düşünün bu kadar şey doğal olayların sonucudur diyebilecek misiniz.Peki madem öyle bu doğal olayı yapan bunları hesaplayan kurda kuşa can veren, insanların isteklerini düşüncelerini sizce doğal olaylar mı yaptı insanın ruhunu doğal olaylar mı verdi doğal olayların verdiğini düşünürsek bu doğal olay Allah tarafından gerçekleşitirildi.Doğal olaylar gerçekleştirdiyse bunu yapan Allah'tır.Siyasi düşüncelerle insanların dini düşünceleri kesinlikle kesinkez karıştırılmamalıdır.Ben bunu bilir bunu söylerim.Yapacaksanız adam gibi siyaset yapın, milletin inancına dil uzatmayın sosyalizmi destekliyorsanız destekleyin.
Bağlantı:: ::
Yazan: | Konu: sosyalizm | Tarih: 2008-07-01 04:23:27
SOSYALİZMDE ISRAR İNSAN OLMAKTA ISRARDIR...Bütün dünya bir gün sosyalizmi benimseyecektir.
Bağlantı:: ::
Yazan: dilanKIZILYILDIZ | Konu: SOSYALİZM | Tarih: 2008-06-26 23:28:28
ELBETTEKİ tüm halkların kardeşliğinğ istiyorum.ve eminimki bunun tek yolu sosyalizmdir...insan olduğumuzu hatırlatan,insanlığı herşeyden önde tutan ,insanlığın önemini(din,dil,ırk,fikir gibi şeylerden önemli olduğunu) gösteren bir sistem.VE HERZAMAN SONUNA KADAR ARKASINDAYIM.KAHROLSUN FAŞİZM VE EMPERYALİZM
Bağlantı:: ::
Yazan: tubis_cal@hotmail.com | Konu: devrim | Tarih: 2008-04-14 21:37:50
yazılanları çok beğendim ve bana gerçekten yol gösterebilecek biriyle irtibat kurmak istiyorum yardımcı olursanız çok memnun olurum
Bağlantı:: ::
Yazan: isimsiz | Konu: Yaşasın sosyalizm | Tarih: 2008-04-08 16:37:48
Ben Atatürkçü milliyetçi sosyalist ideoloji olan ulusal sol ideolojiyi benimsiyorum anti emperyalist bir Atatürkçülük,Türk olma bilinciyle ve ırkçılığı reddeden bir milliyetçilik ve sömürüyü durduracak bir sosyalizmle çok daha huzurlu yaşayabiliriz.Herkesi ululsal sol ideolojiye davet ediyorum.
www.turksolu.org
Bağlantı:: ::
Yazan: yorgun demokrat ÖMER | Konu: devrımcıler | Tarih: 2008-03-05 11:10:31
:(DENIZ GEZMİŞ :)VE YANINDAKI COK SEVDIYI YOLDASLARIMIZ OLMEDI ONLARI ASANLARDA OLDU SANDILAR AMA ONLAR TOPRAGA UC FİDAN OLARAK EKINDILER AMA BAHARDA BIRE BIRMILYON YESERDILER .DEVRİMCİLER ARTIK SUSMAYALIM DUNYAYA HAHKIRALIM BİZİM DDEEVRİMCİLERİMİZ ASLA OLMEDI VE ASLA OLMEZLER
Bağlantı:: ::
Yazan: isimsiz | Konu: BILGI | Tarih: 2008-01-27 04:45:45
Karl marks bir asalaktir zeka ozurludur
Bağlantı:: ::
Yazan: serpil | Konu: sosyalizm | Tarih: 2008-01-24 22:03:07
sosyalizm bu düzenin pisliğine karşı gelmektir sadece bu değil örn; eşitsizliğe,haksızlığa,zulme.katliama ve devletin işbirliğine karşı gelmektir felsefeci kral MARX sosyalizmi savunur neden biliyormusunuz anlatıyım birgün toplantıda faşizmi savunan hegelle birlikte olan kral MAX toplatıda şöyle bir konuşma geçiyor
HEGEL:
- yeri göğü Allah yaratmıştır diyor
MAX:
-itiraz ediyorum der hegelde;
-neden der
max
-yeri göğü allah yaratmamıştır der ve açıklamayı söyle yapar herşey maddeden meydana gelir örn; uçan bir kuş gördüğünüzde ucak yapmak aklınıza gelir dedi ve konuşmsına şöyle devam etti eğer yeri ğöğü allah yarattığınız bu katdedilen insanları niye görmüyor der bir lüksler içinde yaşayan insanlar diğer yandan eziyet çekmeye mağruz kalan insanlar allah bunları hiç mi görmüyo der
HEGEL
- aslında o da inanmaz faşizme sadece savunduğu için napıcağını bilemez cümleyi şöyle yoplar allah o katedilenleri ezilenleri cennette koruyacak bu onlar kaderi der allah adaleti savunur der
MAX
- kader diye bişey yok der
HEGEL
-itiraz eder
MAX
-eğer kader anne karnında doğmamış çocuğun canını almaksa,eğer bombalar içinde çocukları ve zavallı insanları öldürmekse bu kader değildir ve sizin allahınız adaletci değildir der konuşma bittiğinde toplantıdaki kişiler max sın haklı olduğunu söyler ve hegel ondan özür diler bu gerçektir uydurma değil ben sosyalizm ve faşizm kitaplarını okudum biliyorum
Bağlantı:: ::
Yazan: proleter | Konu: ... | Tarih: 2006-08-08 20:49:59
Sosyalizm kimsenin malı değildir. Eğer biri sahiplenecekse bütün ezilenler ve işçi sınıfı sahiplenir. Sosyalizm düşüncesi Marx'tan önce de vardı. Fakat ya hristiyan sosyalizmi gibi ahlakçı abuk subuk şekilde ya da bilimsellikten uzak ütopyacı şekilde.. Marx bilimsel felsefesi ile kapitalizmden sonra gelecek toplumsal yaşayış tarzının sosyalizm olacağını ispatlamıştır. Marx sosyalizmi bilimsel olarak işçi sınıfına rehber olarak sunmuştur.
Sosyalizm avrupa burjuvalarının malı değildir!
Bağlantı:: ::
Yazan: zihinbirligi | Konu: lilimarlen | Tarih: 2006-07-03 04:07:15
Arkadaşım AVRUPA MALI olabilir fakat insan ÜRETİMİDİR :=) Bişey daha.. inancı izm'lerle kaybolacak , azalacak veya bitecekse , o zaman müslüman olmasınında bir anlamı olmadıgını düşünüyorum
Bağlantı:: ::
Yazan: LiLimarLen | Konu: Teizm | Tarih: 2006-06-06 12:16:46
Teizm, Tanrı inancı üzerine kurulu bir felsefe görüşüdür ve ilk olarak 11. yüzyılda Aziz Anselmus tarafından "Proslogium" isimli eserinde ortaya atılmıştır.
Teizm bir şekilde Tarnrı'nın varlığını ispata çalışan felsefi bir görüştür ki bunun İslam felsefesi ile karıştırılmaması gerekmektedir!
Dekart gibi filozoflar Tanrı'yı sonsuz güç sahibi olarak tanımlarken, Aquinas gibileri bu güce sınırlamalar getirir ve bu da İslam inancına aykırı bir davranıştır.
İslam felsefesi Allah'ın sıfatlarını iki bölüme ayırır ve akıl sahibi insanlar, yukarıda belirtilen filozoflar gibi cehalete düşmezler!
Dikkat çekilmesi gereken ayrı bir husus, Teizm görüşünün de manevi bir boşluk yaşayan ve nereye saldırması gerektiğini şaşıran Avrupalı icatı olmasıdır!!!
Saygılarımla...
Bağlantı:: ::
Yazan: LiLimarLen | Konu: İzm'ler... | Tarih: 2006-06-06 11:41:53
Sosyalizm
Kapitalizm
Pragmatizm
Naturalizm
Materyalizm...
Tamamen Avrupa'nın malı, Hristiyan mamülü olan izm'ler, müslümanı, İslamiyetten uzaklaştırır!!
Muhabbetle...
Bağlantı:: ::